Науково методичний центр Цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Запорізької області
Главная | Галерея | Форум | Гостевая книга | Топ сайтов | Наши баннеры | Регистрация | Вход
Меню сайту
Новинна стрічка
Події в Запорізькій області: Події в Україні:
Форма входу
Адреси сховищ
Адреси сховищь
Головна » 2014 » Грудень » 9 » Правовий механізм реалізації гарантії і захист прав та свобод людини і громадянина в Україні під час введення воєнного або надзвичайного ста
07:20
Правовий механізм реалізації гарантії і захист прав та свобод людини і громадянина в Україні під час введення воєнного або надзвичайного ста

Правовий механізм реалізації гарантії і захист прав та свобод людини і громадянина в Україні під час введення воєнного або надзвичайного стану.

Розглянемо механізм реалізації гарантії прав та свобод людини і громадянина. Перш за все – це передбачена Конституцією і законами України система правових норм, організаційних засобів і способів, умов і вимог, за допомогою яких здійснюються охорона і захист прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина в Україні.

Обмеження прав і свобод людини і громадянина зумовлені: по-перше, необхідністю поважати права та свободи інших людей; по-друге, необхідністю нормального функціонування суспільства і держави. Але будь-які обмеження допустимі лише в передбачених Конституцією України випадках. Відповідно до Конституції України, права і свободи людини і громадянина можуть бути обмежені тільки у випадках передбачених основним законом держави.

Обмеження прав і свобод можуть бути загальними, тобто стосуватися реалізації всіх прав і свобод, та конкретними, тобто такими, що належать до окремих прав і свобод. Так, відповідно до положень Конституції України, в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень, але не можуть бути обмежені такі права і свободи:

- рівність всіх громадян перед законом;

- громадяни України не можуть бути позбавлені громадянства і права змінити громадянство;

- право людини на життя;

- право людини на повагу до його гідність;

- людина має право на свободу та недоторканість;

- усі мають право на звернення до державних органів та органів самоврядування;

- кожен має право на житло;

- кожен із подружжя має рівні права і обов’язки у шлюбі;

- діти рівні у своїх правах;

- права і свободи людини і громадянина захищаються судом;

- кожен має право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями будь яким органом державної влади;

- кожному гарантується право знати свої права і обов’язки;

- закони не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують відповідальність особи;

- кожен має право на правову допомогу;

- ніхто не зобов’язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази;

- ніхто не може бути двічі притягнений відповідальності за одне й те саме правопорушення;

- в Україні діє презумпція невинуватості;

- особа не несе відповідальності за відмову давати показання щодо себе, членів сім’ї чи близьких родичів.

Порядок введення в Україні надзвичайного стану визначається Конституцією України та Законом України «Про правовий режим надзвичайного стану». Конституції України говорить про те, що до повноважень Верховної Ради України належить затвердження протягом двох днів з моменту звернення Президента України указів про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або в окремих її місцевостях.

Надзвичайний стан – це особливий правовий режим, який може тимчасово вводитися в Україні чи в окремих її місцевостях при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру загальнодержавного рівня, що призвели чи можуть призвести до людських і матеріальних втрат, створюють загрозу життю і здоров’ю громадян. Надзвичайний стан може бути застосований при спробі захоплення державної влади чи зміни конституційного ладу України шляхом насильства.

Режим надзвичайного стану передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування відповідно до Закону повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення безпеки людей, нормального функціонування національної економіки, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, захисту конституційного ладу.

При надзвичайному стані допускає тимчасове, обумовлене загрозою, обмеження у здійсненні конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Перелік конституційних прав та свобод людини і громадянина, які тимчасово обмежуються у зв’язку із введенням надзвичайного стану, встановлюється в Указі Президента України про введення надзвичайного стану та повинен бути вичерпним.

Згідно з Законом надзвичайний стан в Україні може бути введено на строк не більше як 30 діб і не більше 60 діб в окремих її місцевостях. У разі необхідності надзвичайний стан може бути продовжений Президентом України, але не більш як на 30 діб. Указ Президента України про продовження дії надзвичайного стану набирає чинності після його затвердження Верховною Радою України. Зазначимо, що строк застосування обмежень конституційних прав і свобод громадян не може перевищувати строку, на який вводиться надзвичайний стан. Дія режиму надзвичайного стану припиняється по закінченню максимально встановлених строків його застосування, а також у випадку видання Указу Президента України про скасування надзвичайного стану.

Контроль за додержанням конституційних прав та свобод людини і громадянина в умовах дії надзвичайного стану здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.

Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану»: воєнний стан – це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Зміст правового режиму воєнного стану (порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав та свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб) та відповідальність за порушення вимог або невиконання заходів правового режиму воєнного стану визначаються Законом.

Докашенко Вадим

Переглядів: 422 | Додав: nmc | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Телефон довіри

Телефон довіри Головного управління ДСНС України в Запорізькій області

(0612) 787-94-45

Служба довіри ГУ Д
Тел.. 289-12-41 terminovf_upk@mns.gov.ua
Матеріали для слух
Матеріали для слухачів
Люстрація
Люстрація
Соціальні мережі
Сторінка в соціальній мережі Facebook Канал на відеохостунгу Youtube
Сторінка в соціальній мережі Twitter
Погода
Календар
«  Грудень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Друзі сайту

































Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Администрация не несёт ни какой ответственности за материалы расположенные на данном сайте.
Копирование материалов с сайта разрешено только с активной ссылкой на источник!
Дизайн является авторской собственностью, копирование дизайна или его элементов запрещено!
Design by Razip.Зробити безкоштовний сайт з uCoz.Sitemap.Sitemap-forum.